יום ראשון, 12 באוקטובר 2014

הדברת נמלים אורגנית האם יש דבר כזה

אנשים רבים מתעניינים בהדברת נמלים אורגנית, הדברת נמלים טבעית אשר אינה עושה שימוש בחומרים כימיים. אנשים רבים רוצים עולם נקי יותר, סביבה בריאה יותר ופחות שימוש בכימקלים אשר למרות רעילותם הנמוכה הם מצטברים בעולם ויוצרים בעיות. מזיבה זו אנשים מחשפים הדברת נמלים אורגנית או כמו שאומרים הדברת נמלים ירוקה.
מה יכול להיות ירוק יותר ממניעה?
מניעה היא הדרך הכי ירוקה להדברת נמלים. מניעה מורכבת משני גורמים, הראשון הוא השמירה על הניקיון והשני הוא איטום החריצים דרכם נמלים חודרות לביתנו ואיטום המקומות בהם הם מקננים. על מנת לעשות זאת אין צורך בשום חומרי הדברה כימיים ולכן ציינתי שזוהי הדרך הירוקה ביותר לעשות הדברת נמלים . יש לאטום את כל החריצים דרכם הנמלים נכנסות, למשל מתחת לדלתות נמלים יכולות לעבור עם זה לא אטום עם מברשת. יש לשמור על ניקיון ולאחסן את כל האוכל בכלים סגורים ואטומים. בדרך זו יש סיכוי שנוכל לחיות בשלום עם הנמלים שלא יהיה להם מה לחפש אצלנו בבית.
עוד אמצעי ירוק שאינו עושה שימוש בחומרי הדברה הוא שימוש באמצעים טבעיים לדחיית נמלים. אחד החומרים היעילים ביותר לדחיית נמלים הוא החומץ. ניתן לשפוך כחצי כוס חומץ לתוך דלי הספונג'ה וכך הרצפה תהפוך לדוחת נמלים. אם אתם חוששים מריח חומץ בבית תוכלו לנסות להחזיק בבית עלים של צמחי מרפא כמו עלי דפנה, רוזמרין, לבנדר ומקלות קינמון. תוכלו לקשור אותם בזר ולתלות במטבח או לשים בתוך סלסלה. ריחם נעים עבורנו ודוחה עבור הנמלים.
אם בכל זאת הנמלים מגיעות לביתכם תוכלו לנסות קוטל חרקים טבעי – כל שעליכם לעשות הוא לערבב חצי חצי חומץ ומים ולהכניס לתוף שפריצר. כאשר תרססו נוזל זה על נמלים הן ימותו במהירות. כאשר הנמלים הן אורחות מזדמנות בביתכם אז יש סיכוי שזה יעזור. אך במידה והנמלים עקשניות וממשיכות להגיע אז יש צורך בחיסול קן הנמלים. ניתן לשפוך חומץ ישירות על הקן, זה יגרום לנמלים נזק רב. אך בשביל להעלים את הקן באופן מוחלט יש להשתשמש בפיתיון. ישנם פתרונות כימיים רבים להדברת נמלים מסוג פיתיון אבל אנחנו מדברים אל הדברת נמלים טבעית.  אחד מחומרי הפיתיון הטובים ביותר הוא שימוש בקמח תירס. הנמלים יקחו את קמח התירס לקן, עבורן זה נראה כמו אוכל. אך הנמלים אינן יודעות שקיבתן אינה מסוגלת לעכל קמח תירס והן ימותו תוך זמן קצר.

אם אתם רוצים לקנות מוצר טבעי להדברת נמלים אתם יכולים לנסות את האורנג' גארד. זהו נוזל העשוי משמנים של קליפות הדרים. זהו חומר טבעי לגמרי ובטוח לשימוש. ניתן לרסס אותו בבית ללא שימוש בשום אמצעי זהירות והוא נחשב לבטוח במגע עם מזון. על פי היצרן זהו גם קוטל נמלים כאשר הוא בא איתן במגע ישיר וגם דוחה נמלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה